Atatürk Eğitim Fakültesi

Atatürk Eğitim Fakültesi

Kitaplar 2

 

ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
  KİTAP KATALOĞU - 2

                                                          

Öncekiler için tıklayın ve diğer sayfadan devam ediniz.

 

 

Türkçe - Almanca Konuşma ve Seyahat Rehberi

Yazarı: Cemal Yıldız, Erol Hacısalihoğlu

Alanı: Yabancı Dil Eğitimi
Sayfa Sayısı: 269
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Langenscheidt Yayınları
Basım Yeri:
Berlin
Basım Tarihi:
2009
ISBN:
9944425513

Kitap Hakkında


Seyahat ve Gündelik Hayatta Karşılaşılabilecek Durumlar; Gündelik hayatta karşılaşılabilecek durumlarla ilgili önemli kalıplar ve konuşmalar; Almanca telaffuz kurallarını açıklayan ayrı bir bölüm; Kolay anlaşılır kısa dilbilgisi açıklamaları; Almanya'daki hayat ve kültür hakkında açıklamalar, fotoğraflar; Çocuklarıyla yolculuk yapan aileler için özel bölüm; Gündelik hayatta her türlü konuda karşılaşabileceğiniz durumlarla ilgili iletişiminizi kolaylaştıracak sözlük.

Sayfanın başına dön

Türkçe - İtalyanca Konuşma ve Seyahat Rehberi

Yazarı: Cemal Yıldız, Tanju Şahan

Alanı: Yabancı Dil Eğitimi
Sayfa Sayısı: 260
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Langenscheidt Yayınları
Basım Yeri:
Berlin
Basım Tarihi:
2010
ISBN:
6055715809

Kitap Hakkında


Seyahat ve Gündelik Hayatta Karşılaşılabilecek Durumlar; Gündelik hayatta karşılaşılabilecek durumlarla ilgili önemli kalıplar ve konuşmalar; Almanca telaffuz kurallarını açıklayan ayrı bir bölüm; Kolay anlaşılır kısa dilbilgisi açıklamaları; Almanya'daki hayat ve kültür hakkında açıklamalar, fotoğraflar; Çocuklarıyla yolculuk yapan aileler için özel bölüm; Gündelik hayatta her türlü konuda karşılaşabileceğiniz durumlarla ilgili iletişiminizi kolaylaştıracak sözlük.

Sayfanın başına dön

Sayfanın başına dön

Türkçe - İspanyolca Konuşma ve Seyahat Rehberi

Yazarı: Cemal Yıldız, Pınar Gökpar, Erol
Hacısalihoğlu

Alanı: Yabancı Dil Eğitimi
Sayfa Sayısı: 290
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Langenscheidt Yayınları
Basım Yeri: Berlin
Basım Tarihi:
210
ISBN:
6055715793

Kitap Hakkında


Seyahat ve Gündelik Hayatta Karşılaşılabilecek Durumlar; Gündelik hayatta karşılaşılabilecek durumlarla ilgili önemli kalıplar ve konuşmalar; Almanca telaffuz kurallarını açıklayan ayrı bir bölüm; Kolay anlaşılır kısa dilbilgisi açıklamaları; Almanya'daki hayat ve kültür hakkında açıklamalar, fotoğraflar; Çocuklarıyla yolculuk yapan aileler için özel bölüm; Gündelik hayatta her türlü konuda karşılaşabileceğiniz durumlarla ilgili iletişiminizi kolaylaştıracak sözlük.

Türkçe - İngilizce Konuşma ve Seyahat Rehberi

Yazarı: Cemal Yıldız, Erol Hacısalihoğlu, Sinan Okan
Çavuş

Alanı: Yabancı Dil Eğitimi
Sayfa Sayısı: 274
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Langenscheidt Yayınları
Basım Yeri: Berlin
Basım Tarihi:
2008
ISBN:
9944425513

Kitap Hakkında


Seyahat ve Gündelik Hayatta Karşılaşılabilecek Durumlar; Gündelik hayatta karşılaşılabilecek durumlarla ilgili önemli kalıplar ve konuşmalar; Almanca telaffuz kurallarını açıklayan ayrı bir bölüm; Kolay anlaşılır kısa dilbilgisi açıklamaları; Almanya'daki hayat ve kültür hakkında açıklamalar, fotoğraflar; Çocuklarıyla yolculuk yapan aileler için özel bölüm; Gündelik hayatta her türlü konuda karşılaşabileceğiniz durumlarla ilgili iletişiminizi kolaylaştıracak sözlük.

Sayfanın başına dön

Dilbilim, Dil Öğretimi ve Çeviribilim Yazıları Cilt - I

Editör: Cemal Yıldız, Latif Beyreli

Alanı: Yabancı Dil Eğitimi
Sayfa Sayısı: 680
Kapak Türü: Ciltli
Yayıncı: Pegema Yayınları
Basım Yeri: Ankara
Basım Tarihi:
2006
ISBN:
9789944919159

Kitap Hakkında


Dil, dil eğitimi, edebiyat, deyişbilim ve çeviribilim alanları aslında birbirlerine çok yakın, hatla iç içe gitmiş ve kesişme noktaları "dil" olan alanlardır. Edebiyat, malzemesi dil olan bir sanat dalıdır ve öncelikle ana dili ve kültüre dayanır. Başka bir deyişle, edebiyat öncelikle ortaya çıktığı dilin ve kültürün bir ürünüdür. Bu kitapta 24-25 Haziran 2005 tarihinde Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi tarafından gerçekleştirilen “Uluslararası V. Dil Yazın, Deyişbilim Sempozyumu”nda sunulan bildirilerden seçilen makaleler toplanmıştır.

Sayfanın başına dön

Dilbilim, Dil Öğretimi ve Çeviribilim Yazıları Cilt - I

Editör: Cemal Yıldız, Latif Beyreli

Alanı: Edebiyat Öğretimi
Sayfa Sayısı: 688
Kapak Türü: Ciltli
Yayıncı: Pegema Yayınları
Basım Yeri: Ankara
Basım Tarihi:
2006
ISBN:
9789944919142

Kitap Hakkında


Dil, dil eğitimi, edebiyat, deyişbilim ve çeviribilim alanları aslında birbirlerine çok yakın, hatla iç içe gitmiş ve kesişme noktaları "dil" olan alanlardır. Edebiyat, malzemesi dil olan bir sanat dalıdır ve öncelikle ana dili ve kültüre dayanır. Başka bir deyişle, edebiyat öncelikle ortaya çıktığı dilin ve kültürün bir ürünüdür. Bu kitapta 24-25 Haziran 2005 tarihinde Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi tarafından gerçekleştirilen “Uluslararası V. Dil Yazın, Deyişbilim Sempozyumu”nda sunulan bildirilerden seçilen makaleler toplanmıştır.

Sayfanın başına dön

Neue Tendenzen Und Zukunftsperspektiven Der Deutschen Sprache Und Der Germanistik in Der Türkei Band 1

Editör: Cemal Yıldız, Mustafa Çakır, İlyas Öztürk

Alanı: Yabancı Dil Eğitimi
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Shaker Verlag
Basım Yeri: Aachen
Basım Tarihi:
2003

Kitap Hakkında


Bu çalışma, 8. Türk Germanistik Kongresi Bildirilerini içermektedir.

Sayfanın başına dön

Neue Tendenzen Und Zukunftsperspektiven Der Deutschen Sprache Und Der Germanistik in Der Türkei Band 2

Editör: Cemal Yıldız, Mustafa Çakır, İlyas Öztürk

Alanı: Yabancı Dil Eğitimi
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Shaker Verlag
Basım Yeri: Aachen
Basım Tarihi:
2003

Kitap Hakkında


Bu çalışma, 8. Türk Germanistik Kongresi Bildirilerini içermektedir.

Sayfanın başına dön

Türkiye Üniversitelerinin Almanca Bölümlerinde Yapılan Çalışmaların Bibliyografyası

Yazarı: Cemal Yıldız, Fatma Erkman

Alanı: Yabancı Dil Eğitimi
Sayfa Sayısı: 251
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Marmara Üniversitesi Yayınları
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
1999
ISBN:
9754002010

Kitap Hakkında


Bu kaynakça Türkiye Üniversitelerindeki “Alman Dili ve Edebiyatı”, “Alman Dili Eğitimi” ve “Almanca Mütercim Tercümanlık” Anabilim Dallarında Temmuz 1998’e kadar gerçekleştirilen, ulaşılabilen tüm çalışmaları kapsamaktadır.

Sayfanın başına dön

Türkiye'de Tarihyazımı

Editör: Vahdettin Engin, Ali Satan

Alanı: Tarih Eğitimi
Sayfa Sayısı: 637
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Yeditepe Yayınları
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2011
ISBN:
9786054052752

Kitap Hakkında


Herodotos'la (M.Ö. 484-425) başlatılan tarihçilik ve buna bağlı olarak biçimlenen tarih düşüncesi zaman içinde değişim geçirmiştir. Çünkü tarihe verilen değer ve tarih kavramına yüklenen anlam dönemlere göre farklılaşmıştır. Yani, en genel anlamı ile "geçmişe ilişkin toplumsal anlamda değerli bulduklarımızdan (seçip ayırdıklarımızla) şimdiki zamanda inşa ettiğimiz gerçeklikler ve bu gerçeklikleri inşa süreci" olarak tanımlanabilecek tarih, her dönemin/devrin/zamanın ruhuna uygun şekillenmiştir. Bu kitap, tarih düşüncesinin ve tarihçilik mesleğinin geçirdiği değişimi her biri alanında seçkin uzman yazarlarla anlatma çabasının bir ürünüdür.

Sayfanın başına dön

Milli Tarihin İnşası

Yazarı: Ahmet Şimşek, Ali Satan

Alanı: Tarih Eğitimi
Sayfa Sayısı: 328
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Tarihçi Kitabevi
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2011
ISBN:
9786054534036

Kitap Hakkında


Romantik bir söylemle Osmanlı Devleti'nin küllerinden doğan yeni Türk Devleti'nin uluslaşma öyküsünü tarihyazımı bağlamında içinde barındıran bu kitap, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e doğru gelişen süreçte, tarih-ulus ekseninde ortaya çıkan "milli tezli" makalelerin bir derlemesinden oluşmuştur. Fuat Köprülü'den Osman Turan'a kadar dokuz ayrı akademisyen, düşünce adamı ve tarihçinin, zamanında kaleme almış oldukları bu kıymetli makaleleri bir araya getirme amacında olan naçiz çalışmada, makaleler seçilirken zamansal olarak Türk Uluslaşması'nın yüzyılını (20. yüzyıl) kapsamasına dikkat edilmiştir.

Sayfanın başına dön

Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi

Yazarı: Yücel Kabapınar

Alanı: Sosyal Bilgileri Eğitimi
Sayfa Sayısı: 350
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Pegema Yayınları
Basım Yeri: Ankara
Basım Tarihi:
2012
ISBN:
9786053643234

Kitap Hakkında


Cumhuriyet tarihi boyunca eğitimi düzenleme ve değiştirme boyutunda ilköğretim programlarında pek çok dönüşüm yapılmıştır. Ancak bunların pek azı 2004 yılında gerçekleşen kadar kapsamlı idi. Öğretim felsefesinden, programın içeriğine, ders kitaplarından ölçme değerlendirmenin anlam ve önemine dek uzanan tüm eğitim sistematiğinde önemli anlayış değişiklikleri yaşandı. Bu süreçte yaşamsal derecede önemli olan nokta, öğretimin uygulayıcılarına ve öğretmen adaylarına bu yeni anlayışa uyum sağlayacak ortamların hazırlanmasıdır. Teorik düzeydeki değişimler ne denli başarıyla gerçekleştirilirse gerçekleştirilsin, sınıf içindeki öğretim bağlamında, öğretmen faktörü her zaman önemini koruyacaktır. Nitekim değişim sürecinin başarısı, onun uygulayıcılarının söz konusu değişimi nasıl algıladıkları ve öğretim sürecine ne ölçüde yansıttıkları ile yakından ilintilidir. Bu kitap, böylesi bir çabanın ürünüdür.

Bu çerçevede kitabın amacı; yeni programın felsefi arka planını özetlemek, sosyal bilgiler öğretimindeki güncel kavram, bakış açıları ile öğretim anlayışlarını tanıtmak, eski anlayışa göndermeler yaparak yeninin nasıl uygulanacağına ilişkin pratik örnek ve uygulamalar sunmaktır. Bu amaçtan yola çıkarak, kitapta tanıtılan öğretim yöntem ve teknikleri yüzeysel teorik açıklamalar yerine çok sayıda örnek uygulama eşliğinde incelenmiştir. Ayrıca sözlü tarih ve yerel tarih gibi yeni programın öngördüğü yöntemler somut örnekler eşliğinde kitapta yer bulmuştur. Bundan başka yapılandırmacı anlayış izdüşümündeki “kanıt temelli sosyal bilgiler öğretimi yaklaşımı”na ilişkin uygulamalı örnekler de kitapta sunulmuştur.

Sayfanın başına dön

School Experience And Teaching Practice in Turkey - Studies Of School Experience And Teaching Practice in Training Music Teachers in Turkey

Yazarı: Sibel Çoban

Alanı: Öğretmen Eğitimi
Sayfa Sayısı: 69
Kapak Türü: Elektronik Kitap
Yayıncı:
Lap Lambert Academic Publishing
Basım Yeri: Almanya
Basım Tarihi:
2012
ISBN:
9783659147258

Kitap Hakkında


Teacher education and music teacher training comprise an issue in Turkey that has maintained its importance since the first years of the republic. The collaboration program of Faculty of Education & Schools of Practice is one of the activities carried out within the scope of program development of Ministry of National Education / Higher Educational Council Pre-Service Teacher Training Project. The function of training teachers was completely given to the teachers colleges outside of some exceptions and a reconstruction was started at these faculties that brought departments and programs which train teachers for the primary education to forefront by means of this study that was startedby the Higher Education Council. The programs, which are finalized with the second study in 2006, are the programs that are being applied in the Fine Arts Education Departments of all Teachers Colleges in Turkey. School experience and teaching practices also constitute the basis of courses related to the field and field teaching which are also carried out in faculty-school cooperation.

Sayfanın başına dön

Şarkılarla Matematik

Yazarı: Tülin Malkoç

Alanı: Müzik Eğitimi
Sayfa Sayısı: 29
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Birey Eğitim Yayınları
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2009
ISBN:
605566545X

Kitap Hakkında


Okul Öncesi dönem ve ilköğretim dönemiyle birlikte,eğitim ve öğretim hayatına başlayan çocuk için öğrenilecek her bilgi farklı öğrenme zorlulukları taşımaktadır. Bu bağlamda bu kitaptaki eserler incelendiğinde,matematik ve müziğin olumlu birlikteliğinin ezgilerle nasıl ifade edildiğinin görebilirsiniz.Şarkı söylerken sayıları ve kavramları belleğine yerleştiren çocuğun,daha sonraki zaman dilimlerinde,önüne gelecek matematiksel bir ifadede hemen bilgi aktarımı yapmasının kolaylığı sağlanır.Bu da öğrenme kolaylığı açısından bir kolaylıktır. Çünkü; çocuklar için müzik eğitimi amaçlanırken,müziğe ait bilgiler,kavramlar onları sıkmadan,korkutmadan verilmektedir. O halde matematiksel kavramlar ezgilerle yoğrularak bilgiye dönüşsün diyelim ve keyifle şarkılarımızı söyleyelim.

Sayfanın başına dön

Şarkılarla Öğrenelim

Yazarı: Tülin Malkoç

Alanı: Müzik Eğitimi
Sayfa Sayısı: 63
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Birey Eğitim Yayınları
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
2009
ISBN:
6055665441

Kitap Hakkında


Sanatsal faaliyetlerin bireyin eğitiminde yer alması çok önemlidir. Bireyin kendine ifade edebilmesi,farklı duygularını ortaya çıkarılabilmesi,bu faaliyetlerin geliştirilmesi ile oluşur.Bilhassa erken yaşta verilmesi gereken psikomotor, bilişsel, duyusal ve sosyal gelişimi farklılık kazanmaktadır. Okul öncesi yaş gurubu çocuklarının gelişiminde bilhassa müziğin, önemli bir yer tuttuğu bilinmektedir. Bu yaşta kullanılabilecek en etkin eğitimin, müzik eğitimi olduğu ifade edilmektedir. Yapılan araştırmalarda, çocuğun müzik aracılığıyla kendini ifade edebilmeyi öğrendiği gibi, kişiliğinin de olumlu yönde geliştiği belirlenmiştir. Bu bağlamda minicik ama her biri çok tatlı olan çocuklarımız için bir çalışma yapılmıştır. Onlar için şarkılar yazılmış,her şarkının onlara ne kazandıracağı düşünülerek plan yapılmıştır. Öncelikle, ses gelişimleri düşünülmüştür.

Eserler yazılırken çocukların rahatça seslendirebilecekleri ve seslerini doğru, amaçlı kullanmaya, zorlamamaya yönelik olmasına dikkat edilmiştir. O halde ne bekliyoruz şarkılarımızı güzel çocuklarımıza öğretmek için. Melodiler onların dudaklarında uçuşsun, o dudaklardan dinlediğimiz şarkılar bizlere keyif versin.

Sayfanın başına dön

Öyküler Dinleyelim Şarkılar Söyleyelim

Yazarı: Tülin Malkoç

Alanı: Müzik Eğitimi
Sayfa Sayısı: 95
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Birey Eğitim Yayınları
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2009
ISBN:
6055665697

Kitap Hakkında


“Öyküler Dinleyelim Şarkılar Söyleyelim” adlı kitap,4-6 yaş çocuklarında aşağıdaki kazanımları gerçekleştirmek amacıyla hazırlanmıştır.

- Müzikal algıyı geliştirmek;
- Müzik kültürünün alp yapısını oluşturmak;
- Olumlu benlik algısının gelişimini desteklemek;
- Olumlu değerler ve sosyal davranışlar kazandırmak.

Çocukların öğrenmelerinde müzikten yararlanmak son derece önemlidir. Bu kitapta,müzik hem amaç hem de araç olarak ele alınmaktadır. Bir yandan çocukların müzikal algı ve duyarlılığı geliştirilirken,diğer yandan müzik aracılığıyla, benlik, kişilik ve değerler algısının gelişimi desteklenmektedir.

Kitap, uzun yıllar süren akademik ve uygulamalı çalışmalarından elde edilen sonuçlar doğrultusunda, çocukların en çok sevebildiği ve yarar sağlayabildi eseleri kapsamaktadır. Seçilen şarkılar çocuğun ses sınırları, telaffuz özellikleri, melodik ve ritmik algıları dikkate alınarak belirlenmiştir. Kitabın, çocuklarımızın müzik dünyasını zenginleştirmesi dileğiyle..

Sayfanın başına dön

Eğitim Bilimlerine Giriş
(Eğitimcilik ve Öğretmenlik)

Yazarı: Hasan Çelikkaya

Alanı: Eğitim Bilimleri
Sayfa Sayısı: 336
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Nobel Akademik Yayınları
Basım Yeri: Ankara
Basım Tarihi:
2010
ISBN:
9786053951971

Kitap Hakkında


Elinizdeki bu eserde; eğitim, eğitim bilimleri ve eğitimin diğer bilimlerle ilişkileri hakkında ön bilgi verilmiş, konulara fonksiyonel açıdan yaklaşılmıştır. Konular ağırlıklı olarak, öğretmen ve öğretmenliğe yönelik işlenmiştir. Bu hususta da "Öğretmenlik; öncelikle bir ruhtur, bir vasıftır, bir istatistik değildir." prensibine bağlı kalınmaya özen gösterilerek okuyucuya (özellikle öğretmen adaylarına), rakama dayalı bilgi yüklemekten ziyade, eğitim görüş açısı ve niteliği kazandıracak bilgi ve konular verilmeye çalışılmıştır. Bazı konularda geniş bilgiye ihtiyaç duyabilecekler için, kitabımızın "ek" ve "kaynakça" kısımlarında başvuracakları kaynaklar verilmiştir.

Sayfanın başına dön

Okul Yönetimi ve Yüksek Öğretimde Öğretmenlik

Yazarı: Hasan Çelikkaya

Alanı: Eğitim Bilimleri
Sayfa Sayısı: 184
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Nobel Akademik Yayınları
Basım Yeri:
Ankara
Basım Tarihi:
2011
ISBN:
9786055426132

Kitap Hakkında


Bu kitabın dört temel özelliği bulunmaktadır: Alanında, bir ilktir; çünkü hem millî eğitim sistemi hem de yükseköğretim sistemi birlikte ele alınmıştır. Okul yöneticisinin başarılı olabilmesinin; idârî otorite (yeterli yönetim bilgisi) ve ilmî otorite (yeterli eğitim bilgisi) sahibi olması kadar asıl mesleği öğretmenlik olduğundan pedagojik sevgisini kaybetmemesine de bağlı olduğuna dikkat çekilmiştir. Yükseköğretimdeki meslektaşlarımızın bilim adamlığı veya bilim kadınlığı kadar ders verdikleri için öğretmen özelliği taşıdıklarına vurgu yapılmıştır.Neticede çalışmamızda, okuyucuyu istatistikî bilgilere boğmaktan ziyade; öğretmen ve yöneticilerimize yeni bir ruh ve yeni bir hizmet anlayışı kazandırılması tercih edilmiştir. Başka bir ifadeyle hizmet anlayışına sosyolojik bir derinlik kazandırılmaya çalışılmıştır. Kitabın, bu açılardan ilgi çekeceğine ve yararlı olacağına inanmaktayız.

Sayfanın başına dön

Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi (Pedagojik Formasyon Amaçlı)

Yazarı: Hasan Çelikkaya

Alanı: Eğitim Bilimleri
Sayfa Sayısı: 265
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Nobel Akademik Yayınları
Basım Yeri: Ankara
Basım Tarihi:
2012
ISBN:
9786051331034

Kitap Hakkında


Elinizdeki bu eserde eğitim sorunlarına doğrudan yaklaşılmakta, teorik bilgi ile birlikte pratiğe önem verilmekte; eğitimin bilimsel yönü kadar millîlik yönü vurgulanmakta; meşhur misaliyle eğitim sisteminin temel amacının yalnız vâli yetiştirmek değil, aynı zamanda adam yetiştirmek olduğu; bunun da ancak objektif bilgilerle yoğrulmuş değerler eğitimi ile gerçekleşeceğine dikkat çekilmektedir. Kezâ öğretmenlik mesleğinin esas mayasının "pedagojik sevgi" olduğunun da asla unutulmamasnın gerektiği hatırlatılmaktadır. Başka bir ifade ile öğrencilere objektif bilgiler yanında, eğitim görüşü, hizmet şuuru ve mânevî değerler kazandırmanın fıtrî olduğu kadar, bilimsel bir gerçek ve içtimâî bir sorumluluk olduğu üzerinde durulmaktadır.

Sayfanın başına dön

Cumhuriyet’in İlanından Günümüze Türkiye’de Müzik Eğitimi Üzerine Bir Çalışma

Yazarı: Mustafa Uslu

Alanı: Öğretmen Yetiştirme
Sayfa Sayısı: 282
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Marmara Üniversitesi Yayınları
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
2008
ISBN:
9789754003161

Kitap Hakkında


“Cumhuriyet’in İlanından Günümüze Türkiye’de Müzik Eğitimi Üzerine Bir Çalışma” adlı kitabın 1. bölümünde, müzik ve müzik eğitimi kavramları ile ilgili bazı tanımlar ve açıklamalar verilmiştir. 2. bölümde müzik eğitiminin yapıldığı değişik kademelerdeki kurumlar okuyucuya tanıtılmaya çalışılmıştır. 3. bölümde ailede ve okul öncesi dönemde müzik eğitiminin önemi işlenmiştir. 4. Bölümde okulda müzik eğitiminin içeriği ve işleyişi okuyucuya aktarılmıştır. 5. bölümde ise okul dışında müzik eğitimi ortamları ve çalışmaları, bir sistematik yapı içerisinde sunulmuştur. Sonuç ve değerlendirmeyi içeren 6. bölümde ülkemizde müzik eğitiminin genel durumuna ilişkin yorumlamalara yer verilmiştir.

Sayfanın başına dön

Cemal Reşit Rey’den Şan ve Piyano Dağarımıza 12 Anadolu Türküsü

Yazarı: Mustafa Uslu

Alanı: Öğretmen Yetiştirme
Sayfa Sayısı: 52
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Marmara Üniversitesi Yayınları
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2007
ISBN:
9789754003062

Kitap Hakkında


“CEMAL REŞİT REY’DEN Şan ve Piyano Dağarımıza 12 ANADOLU TÜRKÜSÜ” adlı kitap, değerli besteci, eğitimci ve orkestra şefi Cemal Reşit REY’in kendi öz müziğimiz olan Türk halk müziğine dayalı türkülerden esinlenerek yarattığı özgün bir çalışmanın derleme ürünüdür. Cemal Reşit REY’in Fransa’da yaşarken ürettiği “12 Anadolu Türküsü” adlı güzel çalışması, Fransızca ve Osmanlıca olarak basılmış iken bu kitap çalışmasıyla, Türkçeye uyarlanmış ve eğitim müziğine kazandırılmıştır. Anadolu’nun özünden gelen kendine has zengin müzik yapısı, türkülerin dizileri, ritimleri ve ezgi güzelliği bu yapıtta görülmektedir. Bestecinin, piyano eşliklerindeki ustalık ise eseri değerli kılan bir başka özelliktir.

Sayfanın başına dön

Anadolu’dan Esintiler: Düzenlemeli Halk Türkülerimiz

Yazarı: Mustafa Uslu

Alanı: Öğretmen Yetiştirme
Sayfa Sayısı: 96
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Marmara Üniversitesi Yayınları
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2007
ISBN:
9789754003079

Kitap Hakkında


“ANADOLU’DAN ESİNTİLER Düzenlemeli Halk Türkülerimiz” adlı kitap, eğitim müziği yapılan ortamlarda, kendi ulusal halk müziğimizin malzemelerinden daha çok yararlanılması amacıyla hazırlanmıştır. Çok sesliliğe yatkın türkülerimizin, uygun düzenlemelerle daha çok sevilebileceği kanaatiyle kitaptaki düzenlemelere ulaşılmıştır. Bu çalışmanın özellikle müzik eğitimi ağırlıklı okullarda ve orkestra çalışması yapılan diğer ortamlarda yararlanılması yoluyla Türk eğitim müziğine katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Bu kitapta, ülkemizin değişik yörelerinden seçilmiş dokuz türkü, melodi, I. ve II. keman, viyola ve çello olmak üzere beş parti ile Doç.Dr. Mustafa USLU tarafından çok sesli olarak düzenlenmiştir.

Sayfanın başına dön

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi

Yazarı: Oralie Mcaffe, Deborah J. Leong

Editör: Birsen Ekinci

Alanı: Eğitim Psikolojisi
Sayfa Sayısı: 266
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Nobel Akademik Yayıncılık
Basım Yeri: Ankara
Basım Tarihi:
2012
ISBN:
9786051333564

Kitap Hakkında


Çocukların içinde bulundukları dönemdeki kapasiteleri ve gelişim düzeyleri hakkında bilgi sahibi olmak, gerçekleştirilecek deneyimlerin/etkinliklerin, çocukların güçlü yanlarını ortaya çıkarmaya olanak sağlayıcı ve sürekli gelişim ve öğrenmelerini destekleyici imkânlar sunmaktadır.

Bu kitabın amacı; geleneksel değerlendirme yaklaşımlarından farklı olarak, sınıf-temelli otantik değerlendirmelerin nasıl gerçekleştirileceğini ve bu tür değerlendirme süreçlerinde elde edilen bilgilerin çocukların öğrenmelerini destekleyici ve teşvik edici müfredat planlamalarında nasıl yorumlanıp, kullanılabileceğini sergilemektir.

"Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi" kitabı beşinci basımında hızlı biçimde gelişmekte olan uygun değerlendirme kavramları, beklenen eğitimsel çıktılar, küçük çocukların gelişim ve öğrenme yolları ve erken çocukluk dönemi öğretmelerinin değerlendirme çalışmalarındaki görev ve sorumlulukları çerçevesinde gözden geçirilmiş ve güncellenmiştir. "Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi" kitabında ölçme ve değerlendirme olguları; çoğunlukla standart test, ölçek ve diğer ölçme araçlarının kullanımı ve bir oturumluk tanılama, seçme ve eleme uygulamalarına dayalı çalışmaların ağırlık verildiği geleneksel değerlendirme yaklaşımlarından farklı olarak ele alınmıştır. Kitap boyunca değerlendirme çalışmaları "gelişime yönelik çalışmalar" olarak ele alınmıştır.

Sayfanın başına dön

Tarih Nasıl Yazılır?

Editör: Ahmet Şimşek

Alanı: Tarih Eğitimi
Sayfa Sayısı: 500
Kapak Türü: Karton
Yayıncı:
Tarihçi Kitabevi
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2011
ISBN:
9786054534043

Kitap Hakkında


Bugün ülkemizdeki mevcut tarihçilik anlayışının yeni bir ibdaya [oluşuma] ihtiyacı olduğu söylenebilir. Bu kitapla, yaşadığımız “zamanın ruhuna” göre biçimlenen tarih düşüncesi ve algısına uygun çağdaş yaklaşımların Türk okuyucusuna öz ve pratik bir içerikle sunulması amaçlanmıştır. Tarih araştırmalarının değişen/gelişen tekniklerinin örneklerle gösterilmesinin yanı sıra, “gelişmiş iletişim araçlarının araştırma ve yazma süreçlerinde sağladığı büyük imkân ve kolaylıklar dikkate alınarak nasıl araştırma yapılır” ve “bir tarihsel metin nasıl inşa edilir” gibi temel sorulara da kitapta cevap verilmeye çalışılmıştır.

Sayfanın başına dön

Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar

Yazarı: Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 363
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Aktif Yayınları
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
2008
ISBN:
9789758986583

Kitap Hakkında


Coğrafya öğretiminin yeni programda da belirtilen hedeflerine ulaşabilmesi ancak, neyi, neden ve nasıl yaptığını bilen, gerekli bilgi, beceri ve araç–gereçlerle donatılmış öğretim kadroları ile mümkün olacaktır. Bu bağlamda gerek coğrafya öğretmeni adaylarının gerekse coğrafya öğretmenlerinin içinde yaşadıkları çağda geçerliliği olan yöntem ve yaklaşımların farkına varmaları ve bunları derslerine aktarmaları gerekmektedir. İşte "Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar" başlığını taşıyan bu kitap coğrafya öğretmenleri ve öğretmen adaylarının bu yönde oluşan ihtiyaçlarını karşılamada yararlanabilmeleri için kaleme alınmıştır.

Farklı bölümlerin alanında uzman farklı akademisyenler tarafından kaleme alındığı bu kitapta, mekansal teknolojiler, laboratuvar çalışmaları, bilgi ve iletişim teknolojileri, örnek olay anlatımı, İnternet ve zihin haritaları gibi Türkiye'de coğrafya öğretiminde henüz üzerinde fazla durulmayan konulara ağırlık verilmiştir. Kitap bölümlerindeki örnekler yeni coğrafya dersi öğretim programında belirtilen kazanımlar dikkate alınarak verilmiştir.

Sayfanın başına dön

Coğrafya Eğitiminde Kavram ve Değişimler

Yazarı: Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 296
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Pegem Akademi Yayıncılık
Basım Yeri: Ankara
Basım Tarihi:
2010
ISBN:
9786053641124

Kitap Hakkında


Coğrafya eğitiminin değişen sosyal ve bilimsel bağlamdaki yeri ve önemi, coğrafya eğitiminde çeşitli kavram ve araçlar, öğretim yöntem ve teknikleri, yeni program yaklaşımı, coğrafi beceriler, teknoloji kullanımı ve hayat boyu coğrafya gibi çeşitli konularda ayrıntılı bilgiler sunan bu kitap, sorunlara Dünya ve Türkiye perspektifinden bakmakta ve içerdiği konularla ilgili öncelikli olarak bir durum tespiti yapmakla birlikte, sonrasında bu konularla ilgili problemlere kapsamlı çözüm önerileri getirmektedir. Bu özellikleri ile kitap, sonuçları açısından doğrudan sınıf ortamında kullanılabilecek, uygulamaya yönelik çalışmaları içermekle birlikte, özellikle coğrafya öğretmenleri, öğrenciler ve genç araştırmacıların coğrafyaya karşı bakış açılarını oluşturmaları ve mesleklerinde önceliklerini belirlemelerinde katkısı olacak birçok çalışmaya da yer vermektedir.

Sayfanın başına dön

Ortaöğretim Coğrafya 9
Yardımcı Ders Kitabı

Yazarı: Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 350
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Okyanus Yayıncılık
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
2000
ISBN:
9944641340

Kitap Hakkında


Ortaöğretim Coğrafya dersi için yardımcı ders kitabıdır.

Sayfanın başına dön

Türkiye Üniversitelerinde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi

Yazarı: Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 340
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Öz Eğitim Yayınları
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
1998
ISBN:
9758004344

Kitap Hakkında


Bu kitapta, Türkiye Üniversitelerinde Bulunan Coğrafya Bölümleri Ve Anabilim Dallarının Kuruluşları, Gelişmeleri, Akademisyenleri Ve Akademik Çalışmaları, Coğrafya Bölümlerinde Eğitim Ve Öğretim Gören Öğrencilerin Sosyo-Kültürel Yapıları, Türkiye Üniversitelerinde Coğrafya Bölümleri Ve Anabilim Dalları İle Sosyal Bilimler Bölümleri Ve Anabilim Dallarının Geçmişten Bugüne Gelişimi Ve Geleceği, Bölüm Ve Anabilim Dallarının Öğrenci Kontenjanları, Bölüm Ve Anabilim Dallarına Giriş Taban Puanları gibi konular incelenmiştir.

Sayfanın başına dön

Dünya ve Türkiye Ölçeğinde Siyasi Coğrafya

Yazarı: Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 359
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Aktif Yayınları
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
2002
ISBN:
9756755075

Kitap Hakkında


Bu kitapta, Siyasi Coğrafya'nın ortaya çıkışı, Siyasi fikirler ve görüşler, hakimiyet teorileri, Merkezi Türk Hakimiyet Teorisi, Siyasi Sorunlar, Uluslararası Teşkilatlar gibi önemli konular ele alınmıştır

Sayfanın başına dön

Çevre Sorunları

Yazarı: Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 301
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Aktif Yayınları
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
2009
ISBN:
9789756755396

Kitap Hakkında


Bu kitapta, çevre sorunlarının gelişimi ve önemi, doğal çevre sorunları, yerin yapısı, iklim, hidrografya, toprak, bitki örtüsü ve doğal hayvanlar ile ilgili tüm çevre sorunları, Dünya ve Türkiye Çevre Kuruluşları ve çalışmaları, Uluslararası Çevre Anlaşmaları ve Konferansları, Çevre Sorunlarına Çözüm ve Öneriler gibi konular incelenmiştir. Çevre sorunlarının gelişimi ve önemi, Doğal çevre sorunları, Yerin yapısı, iklim, hidrografya, toprak, bitki örtüsü ve doğal hayvanlar ile ilgili tüm çevre sorunları, Dünya ve Türkiye Çevre Kuruluşları ve çalışmaları, Uluslararası Çevre Anlaşmaları ve Konferansları, Çevre Sorunlarına Çözüm ve Öneriler.

Sayfanın başına dön

Günümüz Dünya Sorunları

Yazarı: Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 400
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Aktif Yayınları
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
2008
ISBN:
9789756755372

Kitap Hakkında


Bu kitapta, daha ziyade Günümüz Dünyasının beşeri ve ekonomik sorunları incelenmiştir. Açlık, yetersiz beslenme, oburluk, zenginlik sendromu, aşırı nüfuslanma, ırkçılık, çocuk, kadın, yetişkin ve yaşlı nüfus sorunları, eğitim ve sağlık sorunları, şiddet ve terör, savaşlar ve katliamlar, mülteciler sorunu, insan hakları ihlalleri, kır ve şehir yerleşmelerinin sorunları, atıklar, tarım ve hayvancılık sorunları, madencilik sorunları, balıkçılık ve avlanma ile ilgili sorunları, sanayileşme ve silahlanma, teknolojik afetler, enerji sorunu, nükleer enerji ve atıklar, alternatif enerji kaynakları, turizm ile ilgili sorunlar, iletişim ve ulaşım ile ilgili sorunlar, trafik kazaları, ticaret ile ilgili (enflasyon, ticaret açığı, Asya krizi ve etkileri) sorunlar incelenmiştir.

Sayfanın başına dön

Okullarda CBS Tabanlı Projeler

Yazarı: Mehmet Ünlü, Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 230
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Esri Türkiye
Basım Yeri: Ankara
Basım Tarihi:
2012
ISBN:
9786056163241

Kitap Hakkında


Okullarda CBS tabanlı projeler adlı kitap, 2009-2011 yılları arasında “Öğrencilerde toplumsal duyarlılığın geliştirilmesinde Coğrafi Bilgi Sistemlerinden (CBS) yararlanma: Ortaöğretim coğrafya derslerinde CBS tabanlı projelerin uygulanması” başlıklı olarak yürütülen TÜBİTAK projesinin ürünü olarak hazırlanmıştır. Proje, İstanbul’daki Bahçelievler, Şişli ve Büyükçekmece ilçelerindeki Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi, Şişli Lisesi ve Recep Güngör Lisesi’nde pilot olarak uygulanmıştır. Yaklaşık 200 öğrencinin coğrafya öğretmenleri eşliğinde katıldığı proje kapsamında öğrenciler, öncelikle içinde yaşadıkları toplumu ve toplumsal sorunları tanımak amacı ile okullarının bulunduğu ilçelerde 4015 kişi üzerinde bir anket çalışması gerçekleştirmişlerdir. Projenin devamında öğrenciler, tespit ettikleri toplumsal problemlere çözüm üretebilmek amacı ile her okulda üçer olmak üzere toplamda dokuz CBS tabanlı proje üzerinde çalışmışlardır.

Sayfanın başına dön

Doğal Bölgeler Coğrafyası

Yazarı: Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 420
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Aktif Yayınları
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
2012
ISBN: 9789758986873

Kitap Hakkında


Coğrafyada en az değişen unsurlar doğal alanlardır. Ancak bu da zaman zaman değişebilmektedir. Özellikle volkanlar, depremler, akarsular, buzullar ve insan faaliyetleri, yeryüzü şekillerini değiştirebilir. İklim özellikleri değişebilir. Buzul ve buzul arası dönemlerde, dünyanın iklimleri sürekli değişmiştir.

Sayfanın başına dön

Beşeri Bölgeler Coğrafyası

Yazarı: Ramazan Özey

Alanı: Coğrafya Eğitimi
Sayfa Sayısı: 544
Kapak Türü: Karton
Yayıncı: Aktif Yayınları
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:
2012
ISBN:
9789758986903

Kitap Hakkında


Ürün özellikleri üretici-distribütör firmalar ve çeşitli internet kaynaklarından alınmıştır. Özellik bilgilerinin doğruluğu tarafımızdan %100 garanti edilememektedir. Ürün bilgileri haber verilmeksizin değiştirilebilir. Bölge, herhangi bir yerin sınırları; yeryüzü, iklim, toprak ve bitki özelliklerinin benzerliğine, isari, ekonomik birliğe veya üzerinde yaşayan insanların aynı soydan gelmiş olmalarına göre belirlenen toprak parçasıdır. Coğrafya biliminin belirlediği bölgeler, öncelikle ikiye ayrılır. Küresel Bölgeler ve Coğrafyanın alt disiplinlerine ait bölgelerdir. Coğrafyanın alt disiplinlerine ait bölgeler; Doğal Bölgeler Coğrafyası ve Beşeri Bölgeler Coğrafyası olarak ele alınır.

Öncekiler için tıklayın ve diğer sayfadan devam ediniz.

Sayfanın başına dön 

Bu sayfa Atatürk Eğitim Fakültesi tarafından en son 25.02.2015 11:39:18 tarihinde güncellenmiştir.