İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi tarafından 23-25 Mayıs 2025 tarihlerinde "Yapay Zeka ve Dijital Dönüşüm Çağında Öğretmen" temasıyla gerçekleştirilen kongrenin açılış panelinde Maarif Modelinin Hedefleri, Eğitim Fakültesi Dekanlarıyla değerlendirildi. Kongrenin açılış konuşmaları İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Doç. Dr. Murat Mücahit Yentür, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Dekanı Prof. Dr. İbrahim Güney ve Rektörü Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar tarafından yapıldı.
“Maarif Modelinin Hedefleri: Eğitim Fakültesi Dekanlarıyla Bir Değerlendirme” başlıklı açılış panelinde aşağıdaki konular tartışıldı;
- Prof. Dr. Seyfi Kenan - Müfredatın Felsefi Arka Planı
- Prof. Dr. İbrahim Kocabaş - Müfredatın Yönetimsel Açıdan Değerlendirilmesi
- Prof. Dr. Muhammed Baştuğ - Geleceğin Eğitimi Ne Bekliyor? Müfredat Bunun Neresinde?
- Prof. Dr. Ali Fuat Arıcı - Yeni Müfredata Genel Bir Bakış
Kongrenin açılış panelinde Maarif Modelinin Felsefi Temelini değerlendiren dekanımız Prof. Dr. Seyfi Kenan, sözlerine iki öndeyişle başladı;
- Araştırmaya, özellikle bilim ve sanata dayanmayan bir eğitimin, öğretmen yetiştirmenin geleceği yoktur.
- Eğitimde anlaşılamayan, irtibat kurulamayan içeriğin veya tutumun geleceği de olmaz.
Maarifin hem eğitim-öğretim hem kültür anlamına geldiğine dikkat çeken ve dolayısıyla hem açık hem örtük program uygulamalarıyla kültürleme, kültürlenme ve sosyalleşme süreçlerine özel bir vurgu yapılması gerektiğine dikkat çeken Prof. Dr. Seyfi Kenan, maarifin modern dönemde ilim ve tekniğin öğrenimiyle insanlığın yararına kullanılan hüner, sanat ve bilgiler anlamında kullanıldığını ifade etmiştir.
Eğitim fakültelerinden gelen kıymetli meslektaşlarımızın değerli katkılarıyla şekillenen Maarif modelinde programın bütününü gözden geçirip özünü damıttığımızda veya süzdüğümüzde maarif kavramının kültürle birlikte bilim ve teknolojinin öğrenilmesiyle insan olma durumunu koruyan ve geliştiren bütün hüner ve becerileri, sanat ve bilgileri içerdiğini ve bu sayede de özellikle "değerli olmayı" öncelediğini belirtti.
Fuzuli'nin "söz söylemek irfan ister, anlamak insan" mısrasından ilhamla Dekanımız;
Eğitimde program yapmak irfan ister,
Uygulamak ise iyi bir insan olmayı önceleyen öğretmen! ifadeleriyle konuşmasını bitirdi.



