Marmara Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Rouen Normandiya Üniversitesi, Lorraine Üniversitesi, Sorbonne Nouvelle Paris III Üniversitesi, Institut Français de Turquie ve İstanbul Fransızca Öğretmenleri Derneği’nin iş birliğiyle gerçekleştirilen 3. Uluslararası Sözlü Fransızca Öğretimi Kolokyumu, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalının ev sahipliğiyle 24-25 Ekim 2024 tarihlerinde Göztepe Yerleşkesinde gerçekleştirilmiştir. İstanbul Üniversitesi’nde başlayan ve Rouen Normandiya Üniversitesi’nde devam eden serüvenin ardından bu yıl, Marmara Üniversitesi olarak zengin bir programla Sözlü Fransızca öğretimine, dil eğitiminde eğitim teknolojilerine ve toplum dilbilimine ilgi duyan akademisyenleri, öğrencileri, yayınevleri ve dil okullarını ağırlamaktan mutluluk duyduk.
10 ülkeden katılımcıların yer aldığı etkinlikte, açılış konuşmasında Atatürk Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Seyfi Kenan, yabancı dil öğretim ve öğrenmenin önemine değinirken kültürlerarası etkileşime vurgu yaptı. "Bir dil bilmenin bir yüreğin duyuşunu, iki dil bilmenin ise iki farklı yüreğin duyuşunu hissetme ve anlama yetisine" sahip olmak anlamına geldiğine dikkat çekti. Fransızca İş birliği Ataşesi Juliette Mauget ve Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yaprak Türkân Yücelsin Taş tarafından takip eden açılış konuşmaları gerçekleştirildi. Ardından Rouen Normandiya Üniversitesinden Prof. Dr. Véronique Miguel Addisu’nün çok dillilik bağlamını ele aldığı “Former à enseigner le français en contexte plurilingue : enjeux et perspectives sociodidactiques” isimli konferansı ile kolokyum devam etti. Paralel iki oturum halinde iki gün süren kolokyumda 36 bildiri sunuldu. Bu yılki etkinlikte, Fransızcanın öğretimi ve kullanımı üzerine derinlemesine tartışmalar ve katılımcılar arasında bilgi paylaşımı yapıldı. Kolokyumun diğer davetli konuşmacılarından Sorbonne Nouvelle Üniversitesinden Prof. Dr. Fabrice Barthélémy, sözlü Fransızcanın tarihçesinden bahsederek “Avènement de l’oral dans l’enseignement-apprentissage du FLE au début du XXème siècle : l’exemple de la méthode intuitive illustrée de Louis Marchand” isimli konuşmasını yaptı. Son davetli konuşmacı Lorraine Üniversitesinden Prof. Dr. Virginie André ise “Didactique de corpus et enseignement du français parlé en interaction” başlıklı konuşmasında derlem temelli dil öğretimi üzerinde durdu ve bu konuda kullanılacak sözlü derlemleri bağlamsal anlamda araştırmacılarla paylaştı. Söz konusu üçüncü kolokyum katılımcılara, dil eğitimine dair güncel yaklaşımları ve yöntemleri gözden geçirme fırsatı tanıdı.
Kolokyumun ikinci günü akademik çalışmalardan sonra Didier, Éditions Maison des Langues, ELI-IBER, Hachette ve çevrimiçi katılım ile CLE International sunumlarını gerçekleştirdi. Ayrıca yukarıdaki yayınevlerinin Fransızca eğitimi ile ilgili kitap, oyun, vb. gibi öğretim araçlarını sundukları stantların da olduğu kolokyum hem akademisyenlere hem öğretmen ve öğretmen adaylarına yeni çıkan Fransızca ders kitaplarıyla buluşmalarına olanak sağladı.
Kolokyumun son oturumunda düzenlenen panele katılan akademisyenler sözlü Fransızca öğretimine dair farklı bakış açıları sundular. Özellikle bu oturumda, Fransızcanın günlük konuşmadaki yeri, çok kültürlü sınıflarda etkili öğretim yöntemleri ve dil öğrenme süreçleri üzerine kapsamlı tartışmalar yapıldı. Ayrıca son oturum katılımcıların deneyimlerini paylaşmalarına ve farklı öğretim yöntemlerini tartışmalarına olanak sağladı. Kolokyumun değerlendirilmesi ve kapanış konuşması ile sonlanan etkinliğin dördüncüsünün Lorraine Üniversitesi’nde gerçekleştirileceği duyuruldu.