Marmara Üniversitesi ve Heidelberg Eğitim Üniversitesi İş Birliğiyle Çalıştay ve Atölye Çalışması

Marmara Üniversitesi ve Heidelberg Eğitim Üniversitesi İş Birliğiyle Çalıştay ve Atölye Çalışması

Marmara Üniversitesi Alman Dili ve Eğitimi Anabilim Dalı ile Heidelberg Eğitim Üniversitesi arasındaki DAAD-GIP-Projesi kapsamında 11-14 Kasım 2024 tarihleri arasında Heidelberg Eğitim Üniversitesi’nden gelen Öğretim Üyelerinin ve öğrencilerin katılımıyla çalıştay ve atölye çalışması gerçekleştirilmiştir. 

11 Kasım Pazartesi ve 12 Kasım Salı günü her iki üniversiteden katılım sağlayan öğrencilere yönelik “Yabancı Dil Olarak Almanca Dersinde Grafik Romanlar” konulu bir çalıştay düzenlenmiştir.

Öğrenciler iki gün boyunca gruplar halinde bir Almanca ve bir Türkçe grafik roman üzerinde çalıştılar. Metinler, Alman yazar Nora Krug'un “Heimat” ve Türk yazar Yekta Kopan'ın “Sarmaşık” gibi tanınmış örneklerini içeriyordu. Öğrenciler birlikte önce metinleri edebi kuramsal düzeyde analiz etmişlerdir. İkinci çalışma aşamasında, metinlerle yabancı dil öğretimine odaklanılmıştır. Literatürdeki didaktik aşama modelleri ve ders planlama şemaları yardımıyla ders planları oluşturuluş olup, grup çalışmasının sonuçları öğrenciler tarafından sunulmuştur.

Hem Alman hem de Türk tüm katılımcılar etkinlikle ilgili olumlu geri bildirimde bulundular. Çalıştay, Heidelberg Eğitim Üniversitesi'nden Prof. Dr. Daniel Scherf ve Marie Kias'ın yanı sıra Marmara Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalından Doç. Dr. Gülay Heppınar ve Dr. Öğretim Üyesi Katharina Müller Esenç tarafından yürütülmüştür.

Senkron olarak 11-14 Kasım 2024 tarihleri arasında Marmara Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı‘nda Heidelberg Eğitim Üniversitesi tiyatro pedagogu Nicholas Humphrey yönetiminde bir tiyatro atölyesi düzenlendi. Atölye, Heidelberg Eğitim Üniversitesi öğrencileri ve Marmara Üniversitesi Alman Dili Eğitimi öğrencilerinin ortak katılımıyla gerçekleşmiştir.

Atölyede, geleneksel dil öğretiminde genellikle ihmal edilen yaklaşımlara odaklanıldı: dil öğreniminin fiziksel, duyusal, biyografik ve performans boyutları oyun yoluyla keşfedildi. Atölye çalışmasının amacı, katılımcıları dil öğrenmeye ve yabancı olmakla başa çıkmaya yönelik kişisel tutumları üzerine düşünmeye teşvik etmekti. Ayrıca duyusal çağrışımlar, anılar ve kişisel referanslar gibi bireysel kaynakların yabancı bir dile erişimi kolaylaştırmak ve edinimi derinleştirmek için nasıl etkinleştirilebileceği ele alınmıştır.

Tiyatro Atölyesinin son gününde Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dekanı Sayın Prof. Dr. Seyfi Kenan, Dekan Yardımcısı Sayın Doç. Dr. Özgür Doğan ve Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyelerinin katılımıyla, öğrencilerin elde ettiği kazanımları yansıtan tiyatro gösterisi gerçekleşti.



HIZLI ERİŞİM