Dünya Bankası EFI-Yönetişim-Kamu Finansmanı ve Satın Alma Birimi, Dünya Bankası satın alma personeline yönelik "Eğitim Sanatı" konulu bir eğitim çalıştayı düzenlemiştir. Eğitim, Prof. Dr. Seyfi Kenan koordinatörlüğünde Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Seyfi Kenan, Prof. Dr. Feral Bekiroğlu ve Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Polat tarafından 25-26 Nisan 2024 tarihleri arasında 2 gün yüz yüze Tayland’da verilmiştir. Eğitime Dünya’nın farklı ülkelerinden otuza yakın Dünya Bankası personeli katılmıştır.
Eğitimin hem bir sanat hem de bir bilim olduğunu vurgulayan "The Art and Science of Training" başlıklı çalıştayın ilk günü birinci oturumda, bilim olmanın yanı sıra sanat olarak eğitimin doğasını ve kültürel etkileşimleri ele alan "Education, Human and Culture" başlıklı eğitim düzenlenmiş ve katılımcılara öğrenenlerle daha etkili bir iletişim kurma ve herhangi bir ortamı, bir öğrenme ortamı haline dönüştürme konularında rehberlik sağlamıştır.
İkinci oturumda ise "Technology-enhanced Instructional Design and Training" başlıklı eğitimde, eğitimde teknolojinin rolü vurgulanmış ve katılımcılara dijital araçların nasıl kullanılabileceği ve öğrenme deneyimlerini nasıl zenginleştirebilecekleri hem teorik ve hem de uygulamalı olarak öğretilmiştir. Bu oturum, eğitimcilerin modern öğrenme teknolojilerini etkili bir şekilde öğrenme ortamına entegre etmelerine yardımcı olurken, öğrenenlerin değişen teknolojik ortamlarda başarılı olmalarına da katkı sağlamıştır.
Çalıştayın ikinci günü ilk oturumda, "Mastering the Art of Instructional Design and Training" başlıklı bölüm, eğitimcilerin eğitim materyalleri oluşturma ve öğretme stratejilerini geliştirme becerilerini iyileştirmelerine yardımcı olmuştur. Katılımcılar, öğretim tekniklerini daha etkili hale getirme konusunda yeni fikirler edinmişlerdir.
"Comprehensive Assessment Workshop" başlıklı ikinci oturumda ise değerlendirme süreçlerinin önemi vurgulanmış ve katılımcılara öğrenenlerin öğrenme düzeylerini doğru bir şekilde ölçme ve öğrenme hedeflerini başarıyla değerlendirme konularında teorik bilgiler sunulmuş ve uygulama yaptırılmıştır. Bu eğitim ile, eğitimcilerin öğrenenlerin başarılarını objektif bir şekilde analiz etmelerini ve eğitim programlarını sürekli olarak iyileştirmelerini sağlayacaktır.
Çalıştayın sonunda katılımcıların görüşleri istenmiş ve olumlu dönütler alınmıştır. Katılımcılar, eğitimin hem sanat hem de bilim olduğunu anlamalarının yanı sıra, öğrenenler ile daha derin ve etkili etkileşimler kurma konusunda yeni fikirler edindiklerini belirtmişlerdir. "Education, Human and Culture" başlıklı bölümde, özellikle eğitimdeki insan faktörünün ve kültürel çeşitliliğin öneminin vurgulanmasıyla katılımcılar arasında ilgi gördüğü anlaşılmıştır. Eğitimin, teknoloji odaklı bölümü de katılımcılar arasında büyük bir ilgi uyandırmış; katılımcılar, dijital araçların öğrenme deneyimlerini zenginleştirebileceği ve eğitim sürecini daha etkili hale getirebileceği konusunda heyecanlarını dile getirmişlerdir. Katılımcılar, "Comprehensive Assessment Workshop" başlıklı bölümün ise öğrenen başarılarını daha etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme konusunda yeni bakış açıları kazandırdığını ve bu çalıştayın kendi eğitim uygulamalarına değerli katkılarda bulunacağını düşündüklerini dile getirmişlerdir.