UCC ile birlikte EMBODIED TEACHING AND LEARNING semineri gerçekleştirildi

Marmara Üniversitesi Uluslararası Ofis ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı işbirliği ile düzenlenen “Social educators in the primary school – why school is about more than teaching. A look at the Danish tradition of social educators” ve “EMBODIED TEACHING AND LEARNING-Movement integrated in teaching – Learning in movement – a Danish perspective-Experience of the potential of learning in and through movement” isimli seminer University Colloge Cophenagen (UCC)’den gelen misafirlerimiz Doç. Dr. Klaus Kofoed-Heller ve Doç. Dr. Jøm Axel Dam tarafından gerçekleştirilmiştir.

Kopenhag-Üniversitesi-Öğretim-Üyelerinin-Seminerleri.jpg (238 KB)

Atatürk Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Seyfi Kenan ve Okul Öncesi Eğitimi Abd Başkanı Prof. Dr. Ozana Ural’ın açılış konuşmasını yaptığı seminerde Danimarka’daki eğitimde pedagogların rolü ve bedenlenmiş öğrenme ve öğretme işlenmiş, uygulama örnekleri dinleyicilerin katılımı ile tecrübe edilmiştir. Konuşmacılar yaptıkları uygulamalar hakkında şu noktalara değinmişlerdir:

Kopenhag-Üniversitesi-Öğretim-Üyelerinin-Seminerleri-4.jpg (305 KB)

“Danimarka’da çocuklarla çalışan pedagoglar, öğretmen ve sosyal hizmet görevlilerinden farklı olarak özel bir meslek geleneğini sürdürmektedir. Pedagoglar çocukların özgür ve bilinçli bireyler olarak yetiştirilmesine fırsat tanımayı amaçlamaktadır. Pedagoglar hem enstitülerde çalışmakla hem de ilkokullarda ders dışı aktivitelerde de görev almaktadırlar. Pedagogların çocuklarla gerçekleştirdikleri çalışmaların büyük kısmını doğa ve açık okulda gerçekleştirilen uygulamalar oluşturur.

Kopenhag-Üniversitesi-Öğretim-Üyelerinin-Seminerleri-6.jpg (213 KB)

Bu uygulamalardan bir tanesi sınıf içi ve sınıf dışı bedensel/ sportif etkinliklerdir. Öğrenmenin temellerinde motor gelişimin etkisinin büyük olmasından dolayı düşünme becerilerinin desteklenmesinde, öğrencilerde var olan potansiyelin açığa çıkarılmasında hem sınıf içi hem de sınıf dışı sportif etkinliklerin kullanılması kritik önem taşımaktadır.

Kopenhag-Üniversitesi-Öğretim-Üyelerinin-Seminerleri-1.jpg (246 KB)

Ayrıca Danimarka’da açık okul uygulaması, pedagoji yaklaşımının bir parçası olarak okulun çevredeki topluma açılması anlamına gelmektedir. Bu durum hem çocuklarla birlikte çevreye de fayda sağlamakta hem de okulda bütünsel bir yaklaşım yaratmaktadır.”

Kopenhag-Üniversitesi-Öğretim-Üyelerinin-Seminerleri-2.jpg (221 KB)

Seminer, konuşmacılara teşekkür belgelerinin ve günün anısına binaen Marmara Üniversitesi Uluslararası Ofis tarafından hazırlanan hediyelerin takdim edilmesi ile sonlandırılmıştır.

 

Kopenhag-Üniversitesi-Öğretim-Üyelerinin-Seminerleri-5.jpg (143 KB)

 

Kopenhag-Üniversitesi-Öğretim-Üyelerinin-Seminerleri-7.jpg (308 KB)

HIZLI ERİŞİM