1995/96 yılından beri emeğin, birikimin ve özverinin üç boyutlu bir hale evrildiği ders BELGELİĞİ; oluş sürecinde önemli bir dönüm noktasına erişiyor ve “KORUNAK 30. yıla Hazırlık” sergisi tüm tarihsel belleğini bugüne taşıyarak izleyicilere tanıklık davetini yineliyor.
ders BELGELİĞİ bu sergisiyle geçmiş sergilerden farklı olarak, belgeliğin tarihsel mekanı olan R-8 nolu atölyeyi de izleyicilerin mekânsal belleğine tabi kılıyor. Sergi tarihsel belleğin görsel ve kültürel kodlarını paylaşmanın yanında çok sesli bir bütünlük sunmayı da amaçlıyor. Her biri kendi tecrübe farkındalıklarını yansıtan öğrenciler, ders belgeliği çatısı altında kolektif bilincin, eğitimsel serüvenin ve en önemlisi de anlamlı bir üretkenliğin tarihsel kaydına eşlik ediyor. Bu sergiyle izleyiciler ders BELGELİĞİ'nin temas ettiği alanların ve kazanımların içerdiği görsel zenginliğin geçmişten bugüne izini sürme fırsatını yakalıyor.
24 Kasım-24 Aralık 2023 tarihleri arasında açık olacak sergi birbirinden farklı desen ve resimlerle izleyicileri bu tarihsel birikime, ortaklığa davet ediyor.
Her çalışmanın yapılanma sürecinde, öğrencinin düşünceleri ve katkıları bulunur. ders BELGELİĞİ, kendi içinde BELGELİK Ağaçları, Müzik BELGELİĞİ, Felsefe BELGELİĞİ, Görüntü BELGELİĞİ gibi farklı kollara ayrılır. BELGELİK Ağaçları tohum toplayıp, fidanlar yetiştirerek çevreye duyarlılığı arttıracak çalışmalar yapar. Müzik BELGELİĞİ, müzik ile resim ilişkisini araştırır ve müzik denemeleri yapar. Felsefe BELGELİĞİ, sanat ve felsefe üzerine çalışmalar yürütür. Her kol, kendi alanın resimle olan ilişkisini de araştırarak, sanat eğitimini desteklemeyi amaçlar. Son olarak Görüntü BELGELİĞİ de, atölyede yapılan tüm çalışmaların kaydını tutar. Eğitimle ilgili video ve ses kaydı yapar, bunları sanal ortama aktarır ve öğrencinin resim-desen çalışmalarını arşivler.
ders BELGELİĞİ, dünyaya açık olmayı, biçimi ve doğayı kendi gözlerimizle görmeyi, yorumlamayı, yaratıcı tavrı ve eleştirel bakışı geliştirmek için, öğreten ve öğrenen ilişkisinin birbirine katkı sağladığı bir oluşumdur. Öğrencinin üreterek ve aşama aşama öğrendiği, içinde yer alarak, görerek, dokunarak; hissettiği, içselleştirdiği bir yapıyı sürdürerek, mesleğinin hakiki insanı olmayı hedefleyen kültür öğretmenlerini yetiştirmeyi amaçlar.
“ders BELGELİĞİ, yaşamın her alanını bir öğrenme olarak görür, klasik eğitimin sınırlı mekan anlayışını reddeder. Doğaya dokunur, doğanın yanında yer alır. Mezun olan öğrenciler, Anadolu’nun her bölgesinde, öğretmenlik yaptıkları okullarda, ders BELGELİĞİ deneyimlerini geliştirerek, kendi öğrencilerine ve çevrelerine taşırlar.”